Szablony briefów reklamowych

 

Kompleksowy szablon briefu reklamowego może pomóc zaangażować się w pracę z agencją i dostarczyć dokładne, profesjonalne wyniki. Dobry brief pozwala przekazać szczegółowe informacje na temat marki, odbiorców i celów, dzięki czemu agencja zrozumie, co jest wymagane.

Co powinien mieć wzór briefu reklamowego

Brief powinien jasno określać cele kampanii, a także zawierać informacje na temat marki i odbiorców. Powinien również zawierać szczegółowy zarys wszelkich istniejących inicjatyw reklamowych lub marketingowych, które zostały wdrożone przez firmę, a także wszelkie dostępne budżety na wsparcie tworzenia nowych treści. Dobry brief pomaga agencji zrozumieć markę i to, co chcesz osiągnąć. Powinien on zawierać:

-Krótki przegląd firmy i jej celów.

-Informacje na temat pozycjonowania marki na rynku, w tym wszelkich konkretnych odbiorców docelowych lub grup konsumentów

-Brief kreatywny to miejsce, w którym podaje się konkretne informacje o tym, jakiego rodzaju reklamy się potrzebuje, w tym punkty kopii i obrazy

Elementy wzoru briefu reklamowego

W briefie powinny znaleźć się następujące elementy:

-Cele marki i kampanii-co chcesz osiągnąć dzięki tej kampanii reklamowej?

-Demografię odbiorców-kim są, gdzie mieszkają i o czym myślą?

To pomoże agencji zrozumieć ich wartości, przekonania i styl życia. Do stworzenia briefu reklamowego dla swojej agencji możesz wykorzystać poniższy szablon briefu. W nim będzie trzeba zawrzeć opis celów kampanii, informacje o odbiorcach i wartości marki. W razie potrzeby można również dołączyć wszelkie istotne badania lub dokumenty dotyczące planowania. Zawiera on sekcje dotyczące marki, odbiorców, celów i kluczowych wiadomości. Należy również dołączyć wszelkie konkretne przykłady lub zabezpieczenia, które mają być zawarte w kampanii.

Czego nie powinien zawierać wzór briefu reklamowego

-Nierealistyczne oczekiwania wobec swojej agencji.

-Wszelkie osobiste opinie na temat kampanii lub marki.

-Lista wszystkich możliwych pomysłów, jakie masz na kampanię. To wszelkie informacje, które nie są istotne dla kampanii. Na przykład, jeśli chce się, aby agencja stworzyła nową tożsamość marki dla firmy, to nie powinno to znaleźć się w briefie. Może to odwrócić ich uwagę od skupienia się na tworzeniu skutecznych kampanii reklamowych. W swoim briefie nie powinno się zamieszczać żadnych zbędnych informacji. Unikać podawania długich list wartości marki lub typów osobowości opisujących odbiorców. Zamiast tego skup się na najistotniejszych aspektach marki i odbiorców, tak aby agencja reklamowa mogła na ich podstawie stworzyć skuteczną kampanię.